About Entry Follow Dashboard

Sama-sama perbaiki diri.
Thursday, November 17, 2011 • 2:33 AM • 0 comments
sweet kan budak-budak ni :P



Zainab : Eh Joyah , bila kau nak pulangkan barang aku . Kau kata harini ?

Joyah : Alaa , aku terlupa doh nak bawak barang kau . Besok aku bagi kau k . Sumpah ! tak tipu...

Keesokan harinya....

Zainab : Weh , barang aku mana ? Aku nak guna ni..

Joyah : Aku terlupa la wehh . hihi . choww dulu . nnt2 jelah aku bg barang kau.


Korang marah tak kalau korang ada kat dalam situasi ni ? Konfirm marah en so kat sini nak bgtahu sikit.Jangan berjanji kalau kita tak dapat nak tunaikan janji tu . Kita marah bila orang buat camtu kat kita , tapi ada kita fikir orang marah ke kalau kita buat camtu kat dorang ?

Sorry seems to be the hardest word right ? Yeahh,kadang-kadang bila kita dah buat salah memang susah nak minta maaf sebab ego kita tinggi. Perkataan "sorry"  is like magic.Perkataan sorry boleh mengubah segalanya.So bila dah tahu kita buat salah,minta maaf la.Jangan mendiamkan diri dan anggap benda tu small matter. Kang tak pasal-pasal orang yang korang mungkiri janji tu sumpah kau tujuh keturunan mmg cool  lah kan.

Aku ada baca satu fanfic ni.Dia kata "Bila kita berjanji,kita bukan sahaja buat orang tu percaya tetapi kita juga beri harapan kat dia" So cuba tunaikan janji and jangan tak tepati janji.Aku cakap ni untuk diri aku jugak.Sama2 perbaiki diri.


Lagi satu kenapa manusia sekarang suka sangat dok mengata orang,fitnah orang sana sini , buruk-buruk kan org.Be matured lah. Kau buruk-buruk kan orang , apa kau dapat doh ? Cuba fikir sekarang kau fitnah orang , esok lusa kalau kau yang kene apa yang kau rasa ? Cool kan :) Mana ada manusia yang sempurna.Setiap orang mesti pernah buat salah , kalau tak pernah buat salah tu memang bukan manusia la tu.


Cuba kita bayangkan kalau kita kat tempat orang yang kene fitnah tu.Setiap masa ada je orang nak buruk-burukkan kita.Mesti sedih kan ? Stop la buat orang macam tu.Tak cool pun.Fikir dulu sebelum buat sesuatu.
Benda-benda macam ni boleh menjatuhkan maruah seseorang.Kita pun tak suka kan kalau org buat macam tu kat kita.So sama-sama perbaiki diri #peace ^^

P/S : JUST BECAUSE SOMEONE MESSES UP ONCE DOESN'T MEAN THAT WITHIN TIME THEY CAN'T FIND A WAY TO CHANGE FOR THE BETTER :)


OLDER POSTNEWER POST
Inni akhafullah
AddinLatif

Mendoakan yang terbaik,sentiasa.

Shout!
Nice to know you!

Big Clap!
Thank You
Template : Masterly Elmo