About Entry Follow Dashboard

Bakal Chef di Italy.
Saturday, November 17, 2012 • 3:21 PM • 8 comments
Assalamualaikum!




Ehem ehem.yeah saya bakal chef di Italy.Tajuk tanak kalah.Muahahah.
Okay okay pernah tak dengar orang cakap ' Ala watpe nak masak.Zaman sekarang kedai kan banyak.Bibik pun boleh upah ' Haip haip.sila buang ayat-ayat tu dalam fikiran anda.

Apa yang best-sangat-memasak? Okay let me tell you,aku start pegang senduk dan mula memasak masa darjah satu.Hot dog masak kicap rasanya.Dulu akak kata aku nakal and ye kot sebab masa kecik semua benda yang aku nampak aku nak cuba.Sampai satu tahap aku bau stoking sendiri sebab pelik kenapa bau busuk.Hahaha

Bila kita masak pastu orang makan dan tersenyum gembira dengan makanan kita and i was like yaAllah yeayy dorang suka!Ye itu satu kepuasan untuk aku.Walaupun kita ni baru first time nak masak and takut tak sedap,jangan risau.Masaklah dengan kasih sayang dan InsyaAllah makanan yang tak sedap pun boleh jadi sedap sebab kita masak dengan kasih sayang dan keikhlasan :)

Kenapa aku kata aku bakal chef kat Italy?Sebab aku sangat sangat sangat minat dengan tempat tu and tempat tu ada rahsia tersendiri :p Nanti bila aku dah jadi chef dah kaya raya,masa untuk aku tunaikan impian aku yang kedua iaitu bina rumah anak yatim :)

Ye,impian yang aku simpan sejak sekolah rendah lagi.Sungguh aku anak bina rumah anak yatim dan kasi dorang makan sedap-sedap,tempat tinggal yg selesa supaya dorang tak terasa sunyi.Tak rasa lost.YaAllah mohon kabulkan permintaan hambaMu ini.

Eh berbalik semula kepada tajuk tadi so lepasni rajin-rajin kan lah diri tu memasak ye.Ingat masak dari hati dengan iman dan kasih sayang!Spread love with food guys! :)


OLDER POSTNEWER POST
Inni akhafullah
AddinLatif

Mendoakan yang terbaik,sentiasa.

Shout!
Nice to know you!

Big Clap!
Thank You
Template : Masterly Elmo