About Entry Follow Dashboard

Aku kuat kerana Allah.
Thursday, April 4, 2013 • 1:14 AM • 0 comments


Aku bukan perempuan kuat.

Akulah perempuan yang paling lemah dalam dunia.
Paling kuat menangis.
Paling goyah dan tumbang di banyak masa.
Tapi aku ada penyakit degil.
Degil untuk kalah.
Degil untuk tewas.
Degil untuk biar jiwa tersepah.
Hari ini aku kongsikan apa yang membantu hari-hari sukar aku.
Aku tak ada apa-apa untuk bikin kau-kau semua percaya kemujarabannya. Aku cuma ada aku sebagai bukti.
Titik tolaknya
Kena percaya janji Tuhan seratus tujuh puluh peratus bila Dia kata “minta— dan aku bagi”.
Dan jangan sekadar minta sekali.
Kalau sungguh apa yang kita mau itu yang terbaik untuk kita
Lambat laun sampai juga ke tangan kita.
Kalaulah tak kunjung tiba
Ajarlah hati untuk terima yang Tuhan itu Maha Tahu.
Sesungguhnya Dia pencipta segala.
Dari yang terzahir sehingga ke yang paling dalam hati
Dia tahu kenapa kita mahu apa yang kita mahu.


OLDER POSTNEWER POST
Inni akhafullah
AddinLatif

Mendoakan yang terbaik,sentiasa.

Shout!
Nice to know you!

Big Clap!
Thank You
Template : Masterly Elmo