About Entry Follow Dashboard

Cinta Allah sumber kekuatan.
Thursday, April 11, 2013 • 2:38 AM • 0 comments




Aku diam membisu,
Hati ini sayu,
Semuanya nampak layu,
Layakkah aku digelar hambaMu?


Bila orang mengadu masalah pada kita,pelbagai cara kita ikhtiar supaya dapat membantu dia walaupun sedikit.Tapi bila diri sendiri ditembak dengan masalah,kita tak berupaya pujuk diri sendiri.Orang yang melihat akan kata 'Ini ujian.Sabarlah' Hehh senang diungkap.sukar dilaksanakan.


Terduduk.Membisu.Menangis.


Hati terasa dikoyak-koyak.Mengeluh itu ini.Kita lupa bukan?Lupa siapa pemberi ujian itu.Kita hanya tahu menangis mengeluh kenapa kita yang diuji.Sudah lupa?

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya." 

[Surah Al-Baqarah, 2: 286]

Allah tidak zalim.Allah mahu melihat sejauh mana tahap keimanan kita.Allah mahu lihat apa persepsi pertama kita bila diuji.Bangun dan bangkit!Yakinlah dan letaklah pergantungan kita hanya pada Allah.Kembalilah kepada yang pemberi masalah.InsyaAllah kita akan jumpa ketenangan dan jalan penyelesaian.


“...Barangsiapa yang bertaqwa kepada ALLAH nescaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada ALLAH nescaya ALLAH akan mencukupkan (keperluannya).” (Surah a-Talaq: 2-3)

Ingat.
Kunci bahagia hanya satu.
Jangan pernah menduakan cintaNya.
Kembali kepadaNya agar hidup aku,kau lebih bahagia.


OLDER POSTNEWER POST
Inni akhafullah
AddinLatif

Mendoakan yang terbaik,sentiasa.

Shout!
Nice to know you!

Big Clap!
Thank You
Template : Masterly Elmo