About Entry Follow Dashboard

Sendiri itu perlu.
Monday, May 27, 2013 • 10:44 PM • 0 comments

Adakalanya,
Sendiri itu perlu. 
 
Untuk memuhasabah diri,
Untuk mengagumi kebesaranNya,
Untuk memikirkan dosa lampau,
Untuk memohon keampunan dari Dia,
Untuk melupakan hal duniawi,
Untuk mengalirkan air mata keinsafan,
Untuk menyedarkan diri betapa jauhnya kita dari Dia,

Bukan tidak mahu bergaul dengan mereka, 
Cuma, bersendirian itu jujurnya menenangkan,
Kasih sayang Allah makin dirasai saat bersendiri,
Rasa bahagia kerana rasa dekat dengan Sang Pencipta,
Dapat luahkan pada Dia apa yang tidak dapat kita luahkan pada manusia.

Dia memahami segalanya,
Biarpun diluahkan tanpa balas,
Sekurangnya hamba sedar Dia mendengar luahan hati itu,
Dia saja yang mengerti segala apa yang terkandung di benak hati ini,
Hanya Dia ! 
Ya, hanya Dia. Allah yang Maha Esa :')

Izinkan saya bersendiri seketika,
Izinkan saya luangkan bersama Dia,
Izinkan saya raih cinta Dia,
Izinkan saya gapai redha Dia,
Izinkan saya pinta kekuatan dari Dia,
Izinkan saya.




OLDER POSTNEWER POST
Inni akhafullah
AddinLatif

Mendoakan yang terbaik,sentiasa.

Shout!
Nice to know you!

Big Clap!
Thank You
Template : Masterly Elmo